ناودانی اروپایی چیست؟
페이지 정보
본문
ساخت ماشینآلات سنگین و کامیونها
ساخت اسکلت فلزی بنا
ساخت بادبند، ستون و خرپا در سازههای بلند
استفاده از ناودانی برای تجهیزات ترافیکی و پایه برای گاردریلها
ساخت درب و پنجره آهنی
کاربرد ناودانی در سیستمهای پایپ لاین و پایپینگ برای ساخت ساپورت لولهها
استفاده از ناودانی بهعنوان مهاربند برای ترمیم دیوارهایی که تخریب شدهاند
ساخت قاب فلزی در تجهیزات صنعتی
جمع بندی نهایی
ناودانی اروپایی را میتوان به عنوان یکی از پرمصرفترین انواع فولادی، به شمار آورد. این ناودانیها بر اساس قیمت روز ناودانی استاندارد اروپایی به صورت UNP تولید میشود. یکی از مشخصههای بارز این ناودانی، نسبت به ناودانیهای دیگر، وزن بیشتر آنها است که به ناودانی سنگین نیز معروف هستند. ضخامت و ابعاد این ناودانی نیز بالاتر از ناودانیهای دیگر است از اینرو از آن برای ساخت انواع خرپا، ستون و بادگیر در پروژههای بزرگ استفاده میشود. قیمت این ناودانی همچنین نسبت به استانداردهای دیگر بالاتر است. در واقع قیمت آن، با توجه به اینکه تولید ایران یا خارج است و همچنین مواد اولیهی مورد استفاده در آن، متفاوت است. به عنوان مثال ناودانی اروپایی تولید شده در ایران، اگر با استفاده از روش فابریک ساخته شود، کیفیت بهتر و قیمت بالاتری دارد. حال که با اطلاعات در مورد ناودانیهای اروپایی آشنا شدید، میتوانید در مورد خرید آن برای کاربرد موردنظر خود تصمیم بگیرید.
انواع مختلف ناودانی براساس فرآیند تولید
فرآیند تولید نیز یکی از همان عوامل تاثیرگذار بر قیمت روز ناودانی ناودانی است. در زیر به دو روش عمده و شناختهشده در زمینه تولید ناودانی اشاره شده است.
امروزه تجزیه و تحلیل طرحهای موجود در فناوری تولید ناودانیهای فلزی، تقاضای بسیاری دریافت کرده است. نکته مهم در این باره این است که برای یافتن بهترین روشهای بهبود بخشی طراحی غلتکها و علاوه بر آن، شناسایی موثرترین راههای تولید پروفیل ناودانی، تحقیقات گستردهای و جامعی باید انجام شود.
ناودانی اروپایی آهن UPNST37
یکی دیگر از ناودانیهای اروپایی رایج، ناودانی فولادی st37 بوده که از پروفیلهای پرفروش بازار آهنآلات بهشمار میرود. فولاد بهکار رفته برای تولید این پروفیل، آلیاژ st37 است. در ساختار این آلیاژ، فولاد کم کربن وجود دارد که سبب شده خاصیت جوشپذیری و خواص مکانیکی ناودانی افزایش یابد.
استاندارد فرانسه NF A 45-255
استاندارد اروپایی DIN-1026 یا UPN و UNP
استاندارد مقاومت در برابر خوردگی DIN EN ISO 12944-3
استاندارد روسی GOST 8240:1997
کاربرد انواع استانداردهای ناودانی
انواع استانداردهای ناودانی کاربردهای مختلفی دارند که از جملهی آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
تولید ناودانی به روش فابریک
روش فابریک همان نورد گرم وسرد است که برای تولید بسیاری از مقاطع فولادی از جمله تیرآهن و میلگرد استفاده میشود. تنها تفاوتی که در روش فابریک ساخت ناودانی وجود دارد این است که فشار کمتری بر جان ناودانی وارد شده و تمرکز اصلی بر روی شکلدهی بال است.
راهاندازی و نصب ناودانی اروپایی بر روی دیوار خشک، دشوار است.
پیچ شدن و اتصال ناودانی سنگین به دیوار خشک، مهارت و تمرین بسیار زیادی نیاز دارد؛ بنابراین در بیشتر موارد استفاده از ناودانی چوبی ترجیح داده میشود.
ناودانیهای فلزی در مناطق مرطوب، مستعد زنگزدگی هستند، اما اغلب آنها را با ورق گالوانیزه تولید میکنند تا فرایند تخریب آنها متوقف شود.
برش ناودانی اروپایی
به جرات میتوان گفت که ساخت و عرضه ناودانی اروپایی سنگین، کار دشواری است، چراکه برش آن به لوازم خاص و مهارت بالایی نیاز دارد. برای برش ورقهای فولادی بایستی از یک اره میتر یا اره مدور مجهز به تیغه برش فلز و برشهای قلع استفاده کرد. این امر سبب میشود که بریدن فولاد دشوارتر از بریدن چوب باشد. بنابراین سختی کار با فولاد برای نیروی انسانی بیش از سختی کار با متریال چکشخواری مانند چوب، خواهد بود.
ساخت اسکلت فلزی بنا
ساخت بادبند، ستون و خرپا در سازههای بلند
استفاده از ناودانی برای تجهیزات ترافیکی و پایه برای گاردریلها
ساخت درب و پنجره آهنی
کاربرد ناودانی در سیستمهای پایپ لاین و پایپینگ برای ساخت ساپورت لولهها
استفاده از ناودانی بهعنوان مهاربند برای ترمیم دیوارهایی که تخریب شدهاند
ساخت قاب فلزی در تجهیزات صنعتی
جمع بندی نهایی
ناودانی اروپایی را میتوان به عنوان یکی از پرمصرفترین انواع فولادی، به شمار آورد. این ناودانیها بر اساس قیمت روز ناودانی استاندارد اروپایی به صورت UNP تولید میشود. یکی از مشخصههای بارز این ناودانی، نسبت به ناودانیهای دیگر، وزن بیشتر آنها است که به ناودانی سنگین نیز معروف هستند. ضخامت و ابعاد این ناودانی نیز بالاتر از ناودانیهای دیگر است از اینرو از آن برای ساخت انواع خرپا، ستون و بادگیر در پروژههای بزرگ استفاده میشود. قیمت این ناودانی همچنین نسبت به استانداردهای دیگر بالاتر است. در واقع قیمت آن، با توجه به اینکه تولید ایران یا خارج است و همچنین مواد اولیهی مورد استفاده در آن، متفاوت است. به عنوان مثال ناودانی اروپایی تولید شده در ایران، اگر با استفاده از روش فابریک ساخته شود، کیفیت بهتر و قیمت بالاتری دارد. حال که با اطلاعات در مورد ناودانیهای اروپایی آشنا شدید، میتوانید در مورد خرید آن برای کاربرد موردنظر خود تصمیم بگیرید.
انواع مختلف ناودانی براساس فرآیند تولید
فرآیند تولید نیز یکی از همان عوامل تاثیرگذار بر قیمت روز ناودانی ناودانی است. در زیر به دو روش عمده و شناختهشده در زمینه تولید ناودانی اشاره شده است.
امروزه تجزیه و تحلیل طرحهای موجود در فناوری تولید ناودانیهای فلزی، تقاضای بسیاری دریافت کرده است. نکته مهم در این باره این است که برای یافتن بهترین روشهای بهبود بخشی طراحی غلتکها و علاوه بر آن، شناسایی موثرترین راههای تولید پروفیل ناودانی، تحقیقات گستردهای و جامعی باید انجام شود.
ناودانی اروپایی آهن UPNST37
یکی دیگر از ناودانیهای اروپایی رایج، ناودانی فولادی st37 بوده که از پروفیلهای پرفروش بازار آهنآلات بهشمار میرود. فولاد بهکار رفته برای تولید این پروفیل، آلیاژ st37 است. در ساختار این آلیاژ، فولاد کم کربن وجود دارد که سبب شده خاصیت جوشپذیری و خواص مکانیکی ناودانی افزایش یابد.
استاندارد فرانسه NF A 45-255
استاندارد اروپایی DIN-1026 یا UPN و UNP
استاندارد مقاومت در برابر خوردگی DIN EN ISO 12944-3
استاندارد روسی GOST 8240:1997
کاربرد انواع استانداردهای ناودانی
انواع استانداردهای ناودانی کاربردهای مختلفی دارند که از جملهی آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
تولید ناودانی به روش فابریک
روش فابریک همان نورد گرم وسرد است که برای تولید بسیاری از مقاطع فولادی از جمله تیرآهن و میلگرد استفاده میشود. تنها تفاوتی که در روش فابریک ساخت ناودانی وجود دارد این است که فشار کمتری بر جان ناودانی وارد شده و تمرکز اصلی بر روی شکلدهی بال است.
راهاندازی و نصب ناودانی اروپایی بر روی دیوار خشک، دشوار است.
پیچ شدن و اتصال ناودانی سنگین به دیوار خشک، مهارت و تمرین بسیار زیادی نیاز دارد؛ بنابراین در بیشتر موارد استفاده از ناودانی چوبی ترجیح داده میشود.
ناودانیهای فلزی در مناطق مرطوب، مستعد زنگزدگی هستند، اما اغلب آنها را با ورق گالوانیزه تولید میکنند تا فرایند تخریب آنها متوقف شود.
برش ناودانی اروپایی
به جرات میتوان گفت که ساخت و عرضه ناودانی اروپایی سنگین، کار دشواری است، چراکه برش آن به لوازم خاص و مهارت بالایی نیاز دارد. برای برش ورقهای فولادی بایستی از یک اره میتر یا اره مدور مجهز به تیغه برش فلز و برشهای قلع استفاده کرد. این امر سبب میشود که بریدن فولاد دشوارتر از بریدن چوب باشد. بنابراین سختی کار با فولاد برای نیروی انسانی بیش از سختی کار با متریال چکشخواری مانند چوب، خواهد بود.
- 이전글Immediate Connect : Une Vue d'Ensemble Détailée sur les Avis des Utilisateurs, l'Outil et le Trading Basé sur l'IA en Métropole 24.08.19
- 다음글آژانس دیجیتال مارکتینگ 24.08.19
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.